SUCK.
Allt detta innebär att jag har en ny telefon som jag inte kommer kunna använda på flera dagar. Jag kommer även ha ett SIM-kort som inte går att använda. Jag kommer vara telefonlös hela helgen troligen. Om de inte får för sig att skicka kortet efter helgen, men då kommer det verkligen dröja innan jag kan använda den nya telefonen. Pengar kostade det också det där kortet.
Samtalet avslutades med att hon snickelisnackade om något abonnemang som jag ändå inte ville ha och flera gånger sa "ja men då får du ha en fortsatt trevlig dag om du inte har några frågor". Det var nog hennes första dag på jobbet. Hon verkade inte helt varm i kläderna.
Åh. Det var en sån bra dag. Och så har de flyttat på morgondagens föreläsning till ett datum när jag inte kommer vara här ens. Suck. Nu ska jag lägga mig på sängen och gråta bort sorgerna framför tv:n.
Hej,
Vi på Tele2 / Comviq vill härmed passa på att förklara varför vi ställer dessa kontrollfrågor när man vill beställa ett nytt simkort. Det enda sättet för oss att kontrollera om någon äger ett kontantkort, om man inte är registrerad på kontantkortet, är att ställa vissa kontrollfrågor som endast ägaren av kontantkortet kan svara på, exempelvis simkortsnumret på det gamla simkortet, saldo och uppringda telefonnummer. Även om det kan tyckas onödigt att behöva besvara dessa frågor är de väldigt viktiga för allas säkerhet och gör det omöjligt för en obehörig att ringa till oss och beställa ett simkort till ett mobilnummer som de inte äger. Har du fler frågor eller funderingar mejla mig gärna på [email protected].
Med vänlig hälsning,
Alan Kocevic, Tele2.